28 Eylül 2020 Pazartesi

Mütevazilik Kavramı

 

MÜTEVAZİLİK KAVRAMI

    Mütevazi: kelimesinin sözlük anlamı ‘alçak gönüllü’ ya da ‘gösterişsiz’ olarak dile getirilir. Bu durum genelde kişi için onun bulunduğu karakter yapısına göre söylenir. Kendisiyle ya da yaptığı şeylerle övünmeyi sevmeyen, gösteriş yapmayan ve alçak gönüllü kişiler için mütevazı kelimesi kullanılmaktadır.

     Aynı şekilde mütevazılık ise kişinin karakter yapısına yerleştirdiği alçak gönüllü bir hayat tarzıdır. Pek çok farklı durum karşısında gösterişi yapmayan ve alçak gönüllü davranan kimseler için dile getirilir. Tek başına kullanabilen bir kelime olması ile beraber farklı cümlelerde de değerlendirilebilmektedir.

    Bir kaynak üzerinden ele almış olduğum kendi toplumumuzda anlamını bilsek de, bilmeyenler için ufak bir hatırlatma olması açısından sizlere belirtmek istedim.

   Mütevaziliğin bir büyük başlangıcı, daha doğrusu en önemli başlangıcı bir insanın geçmişte kendisine faydası olan insanlarla aynı sofra içerisinde ekmeğini bölüştüğü insanları unutmamasından kaynaklanmaktadır.

    Hayatımda hem aileme hem kendi şahsıma dokunan bir sürü iyi kalpli insanlar olmuştur. Hangisinden başlasam bilemedim. Ama kalbime dokunanlar her kimse onlara minnet borcum olduğunu hiçbir zaman unutamam.

     Tabi ki benim çocukluğumdan beri bana ikinci annelik yapan Güler ninenin hem anneme hem de bana yaptığı iyiliğin hakkı hiçbir zaman ödeyemem. Babam o zamanlarda taksicilik yaptığı zamanlarda annemle benim tek kaldığım gece yarılarında annemi kendi kızlarından ayırmayıp Mevlüde Abla olsun, Pakize Abla olsun, Hatice Abla olsun onların arasında yatırdığına şahit oldum anlattıkları zaman. Onların çocuklarıyla torunlarıyla büyüdüm. Hepsi kendi annem, babam, abilerim ve ablalarım oldular hayatım boyunca. Kendim onların ellerinde büyümüşken, şimdide onların çocuklarını görmek, büyüdüklerine şahit olmak ne kadar güzel bir mutluluk.  Hiç unutmam babam anlattığı zaman Güler Ninem ben guatr sıkıntısı yaşadığım zaman  bebeklik dönemim de beni hastaneye götürebilmek için POLİS arabası çevirerek hastaneye yetiştirdiğini köşe bucak benim için koşturduğunu dinlediğim zaman böyle insanlara sahip olduğum için dünyanın en büyük mirasına sahibim.

    Bunun adı vefadır aslında. Ama her vefanın altında bir tevazu yatar. Olması gereken de odur tevazu sahibi olmaktır her zaman. Tabi bu tevazu göstereceğimiz insanlara göre de değişebilir. Azda olsa bu konuyu da ele almak isterim. Tevazu göstereceğimiz insanlar size faydası olan kişilere uygulanır. Ama sizin arkanızdan iş çeviren, çıkarcı insanlar, kıskanç ve sadece sizin başarısız olacağınıza inanan insanlara karşı tevazu göstermenize gerek yok. “Adamına göre muamele uygularım.” Kavramına dayanarak kendinizde böyle bir yol belirleyin.

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY :     İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY   Geçen zaman diliminde sosyal medya da gördüğüm bir insanlık öyküsünü anl...