27 Eylül 2020 Pazar

USTALARA SAYGI

USTALARA SAYGI

   Belki size detaylıca oyunculuk kariyerimin ilk beş yılında neler yaşadığım konusunda herhangi bir konu  bahsetmedim. Bahsetme  gereği duydum. Oyunculuğa 2014 yılında İstanbul Kafkas Kültür Derneği Tiyatro ekibinde adım attım liseden sonra. Derneğe başladıktan bir hafta sonra oturduğum ilçenin belediyesinde oyunculuk eğitimi veriliyordu, hem de 2 yıl nereden bulacaksın böyle fırsatı. Bu işin başka fırsatı yok hemen yazıldım kursa. Temel oyunculuk, doğaçlama, diksiyon, artikülasyon, beden dili gibi temel konular işledik 1 sene boyunca. 2. Senede ekipten çıkanlar oldu gelmeyenler oldu karma bir ekip kurulup güzel bir oyun çıkardık. Sonra Kadıköy halk eğitim merkezi tiyatro bölümünden mezun oldum değerli hocam Ercan Tulunay yönlendirmesi ile kayıt yaptırmıştım ve oradaki tek büyük avantajımda dört farklı hocadan tiyatroya dair farklı konularda eğitim aldım. Epik Tiyatro işine Emre Cingöz, Sahne Sanatları eğitimine Vedat Hoca, Diksiyon eğitimine Buket İrtem hocam ve son olarak da temel oyunculuk eğitimine Erkan Yalçın girdi. Çok güzel insanlar tanıdım, okul bitse de halen görüştüğüm bazı arkadaşlarım var tabi ki. Ama Kadıköy halk eğitimde ki mezuniyet oyunumda oynamadım. Tiyatroda yönetmenlik kavramı üzerine ödev alıp, gerekli çalışmalarımı yaptıktan sonra şuan ki hocam, Kılçık Atölyede ki Genel Sanat Yönetmenimiz Cenk Tunalı ile röportaj yapıp ödevime ekledim.

    Mezuniyet oyununda oynamamamın sebebi oyunculuktan ziyade egoların yarışmasından dolayı içime sinmediği için provalar başlamadan önce bırakıp kendi yoluma gitmeye karar verdim. Aslında birazda bir kitaptan uyarlanma olması beni rahatsız etti. Bilmediğimiz bir kitabın uyarlamasından oyun çıkarmak beni endişelendirdi. Allahtan erken karar verip kendimi bu işten kurtarmış oldum. Belediye tiyatrosunda şuandan itibaren oyunculuk görevime devam etmekteyim. Mümkün mertebe bütün hocalarımın isimlerini paylaşmak isterdim ama izin konusunda sıkıntı yaşamak istemem. Halk eğitimden mezun olduktan sonra Kılçık Atölye de Cenk Tunalı yönetmenliğinde oyunculuk eğitimi alıp reji asistanlığını yapma şansını yakaladım. Hocalarımdan ustalarımdan çok şey öğrendim halende öğrendiğimi düşünüyorum.

     Ama keşke hocalarımın ustalarını yakından tanışıp da çalışmayı çok isterdim. Tanıdığım yakından gördüğüm, oyununu izleme şansını yakalamıştım. Çok değerli usta Haldun Dormen yaşına rağmen biz gençlerden daha dinç ve enerjik bir insan olduğunu söyleyebilirim. Hocalarımızın bize söylediği bir söz var iyi bir oyuncu olabilmek için “İnsan olmayı öğrenin.” Demişti. Zihni Göktay hocamızın da çok güzel bir sözü vardı tiyatro festival galasın da söylemişti. “ Tiyatrodan ekmek paramı, sinemadan köfte paramı kazanıyorum.” Demişti. O andan itibaren tiyatro oyunculuğuna ilgim daha çok arttığını söyleyebilirim. Benim için en büyük şanslardan bir tanesi de Metin Akpınar usta ile tanışmam oldu ve konservatuar öğrencilerinin hazırlamış oldukları oyunun genel provasını seyretme şansını yakaladım. Gerçekten hayatım boyunca tanıdığım en disiplinli hocalardan bir tanesidir. Birkaç röportajlarda Haldun hocamızın oyuncu adaylarına söylediği bir söz var. “ Oyunculuk mesleği tevazu gerektiren bir meslektir.” Diye kulağımıza her zaman küpe etmiştir. Ustalardan bahsetmişken Rahmetli Kemal Sunal’dan ilham alarak oyunculuğa adım attığımı söylemeden edemeyeceğim. Ustalara vefa borcumuz her zaman olması gerekiyor uzun lafın kısası. Daha önce dediğim gibi bütün hocaların üstümde emeği oldu. Cenk hocam bütün oyuncu adaylarına söylediği bir söz vardır. “ Haldun Dormen benim gelmiş geçmiş en iyi hocalarımdan   birisidir.”  Hiçbir hocamın hakkını yiyemem hepinizin üstümde emeği var. Bende şunu söylemek istiyorum. Cenk Tunalı için Haldun Dormen Usta ne ise benim içinde Cenk Tunalı odur. Hayatınızda size idol olabilecek olan hiçbir ustanızı, hocanızı, arkadaşlarınızı hiçbir zaman unutmayın. Sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY :     İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY   Geçen zaman diliminde sosyal medya da gördüğüm bir insanlık öyküsünü anl...