30 Eylül 2020 Çarşamba

 

KADININ ERKEK ÜSTÜNDEKİ ETKİSİ

    Günümüz dünyasında ve yaşadığım ülkede kadının önemi bin kat daha artsa da, başlı başına çıkan kadınlar üzerinden haberlerde tecavüz, cinsel istismar, şiddet ve en önemlisi cinayet. Hangi akla hizmet böyle bir rehavete kapılıp sizi yoldan çıkarıp da bunu yaptıran cahiliyetin bir anlamı olması lazım. İyi eğitim görmüş, özel kolejlerde okumuş birisi olsanız da, mevki makam sahibi de olsanız bu kendim için geçerli bir durum söz konusu böyle bir cahilliği acizliği hiçbir erkeğin yapmaya hakkı yoktur.

     Erkek olarak bir kadında aradığınız bakış, cinsel obje olarak görmeniz. Kadınlar cinsel obje değil abi değiller ve hiçbir zamanda olamazlar. Nice kadınlarımız Vazgeçilmedikleri için cinayete, tecavüze maruz kaldılar. Emine Bulut çocuğunun gözü önünde eski eşi tarafından boğazı kesilerek bir kafede yemek yerken cinayete maruz kalıyor. Şimdi katile soruyorum. Bu kadın sana ne veremedi de sen bu hale geldin? Ben cevaplıyorum; boşanmış diye. Yuvasını tekrardan kazanmak kurtarmak için karısını öldürüyor. Bu mu yani? Yürümemiş ya da yürümeyecek bir evliliği nasıl devam ettirmeyi düşünüyorsun geri zekalı. Bir ilişki de yürütemeyip devam ettiremiyorsak vazgeçmek zorundayız. Bu tek Emine Bulutu cinayeti işleyen eski eşi için demiyorum dünyadaki bütün erkekler için söylüyorum. Nice insanların canları yandı, çocukları öksüz kaldı. Öksüzlük ve Yetimlik arasındaki farkı daha ayırt edemeyen insanlarımız da var. Hazır bu konu açılmışken ben duruma açıklık getireyim sizin de tekrardan aklınızda bulunsun.

   Yetim: Bir erkek ya da kız çocuğunun babasının herhangi bir kaza yada ecel olarak tabir ettiğimiz vefat sonucunda ölümünde kullanılan bir tabirdir.

    Öksüz: Bir erkek ya da kız çocuğunun annelerinin vefat ettiği zaman kullanılan bir tabirdir.

   Ne yazık ki en ufak sebeplerden insanlarımızdan güven sorunu yaşamaktayız. Konumuz aslında bu olmasa da ufaktan bir açıklığa getirmenin zararı olduğunu düşünmüyorum. Daha fazla bilgi, daha fazla eğitim biz insanlara çok şey katacaktır.

    Ufaktan konuya geleyim. Kadının erkek üstündeki etkisi ona karşı sorumluluk alması. Ama bir kadın kendi başına ayakta durmak zorundadır. Bu durumu destekleyen kişilerden birisiyim. Desteklemeye de devam edeceğim. Bir  kadın erkeğe verebileceği en önemli husus. Güven, sadakat, sevgi, saygısı, gözlerindeki o sıcak bakışını bile verse bir erkeğe zaten dünyalar onun için o olur. Eğer veremiyorsa başlamadan bu işi noktalamakta fayda var. Yıpratmanın hiçbir anlamı yok. Kadın da erkekte saygısını, sevgisini, yeri geldiğinde otoritesine sahip çıkmak zorunda. Kadın eski çağlarda söz hakkı tanınmayan varlıklardır. Ama bu devir geride kaldı. Bu bilinci kafalarında yer ederek hareket etmeleri yararlarına olur. İki tarafta egosunu değil kendilerine karşı anlayışlı olmak zorundadır. Ego konusunu bir sonraki başlık altında inceleyeceğiz bakalım neymiş bu ego olayı saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Öne Çıkan Yayın

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY

Tiyatro ��: İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY :     İNSANLIK BÖYLE BİR ŞEY   Geçen zaman diliminde sosyal medya da gördüğüm bir insanlık öyküsünü anl...